O anvelopa care nu face niciodată pană i-ar putea scuti pe șoferi de foarte multe bătăi de cap. Ei bine, această anvelopă este pe cale să devină realitate.
Michelin și General Motors lucrează încă din anul 2019 la o nouă anvelopă. Aceasta este proiectata după un sistem airless (fără aer) care permite rularea fără a mai exista riscul unei eventuale explozii sau pene.
Anvelopele ”airless” Michelin Uptis (Unique Puncture-Proof Tire System) ar putea fi răspunsul. Pereții laterali ai acesteia sunt mai degrabă concavi decât convecși, și se poate vedea prin ei. Ciudat, dar practic! Acești pereți sunt concepuți pentru a elimina problemele care ar putea apărea la o anvelopă obișnuită. În același timp, acestea sunt destinate să ofere capacități de deplasare și manevrabilitate comparabile cu ale unei anvelope obișnuite.
Uptis va avea o durata de viață semnificativ mai mare decât cea a unei anvelope obișnuite. Designul este ergonomic și respecta principiile ecologice. Prin folosirea anvelopelor fără aer, cu o durată de viață mai mare, se reduce numărul de anvelope obișnuite aruncate după deteriorare.
Toate acestea sună foarte bine. Singura problemă în acest moment este că această anvelopă va fi lansată abia peste câțiva ani. Ea a fost testată pe un Chevrolet Bolt EV 2019, obiectivul ar fi ca anvelopele fără aer Michelin să apară pe un viitor model produs de General Motors, dar „nu mai devreme de 2024”, spune un oficial Michelin în 2019.
Dacă vă întrebați ce s-ar putea întâmpla în timpul iernii, sau dacă s-ar circula în afara drumurilor asfaltate, cu ceastă anvelopă, trebuie să știți că ele au fost testate și în asemenea condiții.
Au fost rulate în noroi apoi s-a pornit la drum pe asfalt. Singura problemă a fost că au făcut ceva mizerie până când s-au curățat, dar în final tot noroiul a căzut și s-a circulat în condiții normale.